21 Nisan 2014 Pazartesi

Yönetmen Drake Doremus 'Equals' ve Nicholas Hakkında Konuştu


"Equals"ın yönetmeni Drake Doremus geçtiğimiz ay yeni filmi "Breathe In"in tanıtımları sırasında verdiği çeşitli röportajlarda filmden ve Kristen'dan bahsetti:

The Playlist: Geçen sene seninle Sundance'te konuştuğumuzda, "Like Crazy"nin geçmiş, "Breathe In"in şimdiki zaman hakkında olduğunu söylemiş ve bir sonraki projenin - ki şu anda o zamana oranla projede daha çok ilerlediğini varsayıyorum - gelecek hakkında, bir bilim kurgu filmi olacağını söylemiştin.

Drake Doremus: Tam olarak bilim kurgu değil daha çok fütüristik bir hikaye. Belki seninle konuştuğum zaman öyleydi ama zamanla hikaye birazcık değişti. Daha önce de söylediğim gibi değişik türler denemek çok eğlenceli. Bu durum benim için heyecan verici ve biraz da korkutucu bir başlangıç. Nathan Parker tarafından yazılan bir senaryo üzerinde çalışacak olmaktan dolayı çok heyecanlıyım, aslında hikaye benim fikrimdi fakat ben bu hikayeyi ona sundum ve ikimiz birlikte çalışmaya başladık, yani filmin senaryosunu o yazdı.

Yani senarist sen değilsin?

Drake Doremus: Hayır... açıkçası bir daha hiç senaryo yazmak istemiyorum. Yani bu yönetmenliğin bir gereği biliyorum, senaryo yazım aşamasına dahil olmak, gerekli yerleri düzeltmek ve hikayeyi güçlendirmek şart fakat yine de nihayetinde senaryo yazmak konusunda gerekli olan sabır bende yok diye düşünüyorum.
Daha büyük bir film yapmak gibi bir isteğin mi vardı?

Drake Doremus: Kesinlikle evet.

Peki nasıl bir şey olacak? Yeni filmin hakkında bize biraz bilgi verebilir misin?

Drake Doremus: Evet, şey yani bu büyük bir film. Açıkçası izah etmesi biraz zor. Hikaye [diğer filmlerimdeki gibi] yine çok samimi ve oyuncuların performansları üzerine kurulu fakat aynı zamanda çok daha kapsamlı bir konsept ve büyük bir ana fikri olduğunu söyleyebiliriz.

Hikayenin nasıl bir şey olduğunu bize söyleyebilir misin?

Drake Doremus: Bu konu hakkında henüz konuşmadım. Bununla ilgili üşüncelerimi açık bir şekilde ifade edemiyorum; henüz o noktada değilim. Kusura bakmayın!

Hey sorun yok. Oyuncu kadrosu hakkında bize ne söyleyebilirsin?

Drake Doremus: Filmde Kristen Stewart ve Nick Hoult rol alacak ve her ikisi de şahaneler. Bence insanlar onların, daha önce gördüklerinden çok daha farklı bir yönüne şahit olacaklar. Bu projeye baş koyduk, ortaya çok eşsiz ve özel bir şey çıkarmaya çalışacağız. Filmi bu yılın ilerleyen aylarında çekeceğiz.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Awards Circuit: Bir sonraki filmin bilimkurgu türünde olacakmış diye duydum?

Drake Doremus: Doğrusunu söylemek gerekirse bilimkurgu değil de daha çok fütüristik bir hikaye. Teknolojik konularla pek de alakalı değil; hikaye sevginin artık var olmadığı bir dünyada geçiyor, insanların ilişkileri çok farklı ve her şey tamamen değişmiş durumda. Yani demek istediğim süreç olarak da çok farklı, "Ay" [Moon] filminin senaristi Nathan Parker tarafından yazıldı ve tamamen farklı bir grup insanla çalışıyorum, bunu özellikle kendim tercih ettim. Şimdiye kadar yaptığım işlerden tamamen farklı bir şey yapmak istedim, yani bu film bilinçli bir şekilde Like Crazy ve Breathe In'den alabildiğine farklı olacak.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Crave Online: Equals, şu en son konuştuğumuzda bana bahsettiğin fütüristik romantik proje değil mi?

Drake Doremus: Hı-hı evet.

Peki proje gerçekleşecek mi?

Drake Doremus: Evet, gerçekleşecek.

Felicity Jones filmde rol almıyor değil mi?

Drake Doremus: Hayır bunda rol almıyor. Kendisi şu anda pek çok harika projeyle meşgul. Farklı işlerde rol aldığı için onun adına çok heyecanlıyım.

Kristen Stewart, onun [Felicity Jones'un] canlandıracağı rolü aldı o zaman?

Drake Doremus: Hayır, Felicity ve ben en baştan beri [Breathe In'den sonra] bir süreliğine farklı işler yapmak istediğimize karar vermiştik. Bu çok farklı bir proje ve aynı zamanda çok farklı bir ekiple birlikte çalışıyorum. Gerçek bir senaryo var elimde. Daha önceki filmlerimden her şeyiyle tamamen farklı bir proje üzerinde çalışmak ve bunun bana neler hissettireceğini görmek istedim.

Equals için kaba bir taslak yazdın yani değil mi?

Drake Doremus: Evet, fakat senaryoyu "Ay" [Moon] filminin senaristi Nathan Parker yazdı. Hikaye bir nevi benim fikrimdi ve son bir buçuk yıldır ikimiz birlikte senaryo üzerinde çalışıyorduk.

Bu Kristen Stewart'ın rol alacağı romantik bir yasak aşk hikayesi olacaksa eğer kaçınılmaz olan karşılaştırmalara hazır mısın?

Drake Doremus: [Gülüyor] Bu öyle bir hikaye değil fakat her konuda karşılaştırmalara şahit olmak mümkün. Nihayetinde umuyorum ki bu film, daha önce izlemiş olduğumuz pek çok fütüristik aşk hikayesinden tamamen ayrı, çok eşsiz bir proje olacak.

Pek çok... Çok da fazla fütüristik aşk hikayesine şahit olduğumuzu düşünmüyorum ben.

Drake Doremus: Doğrudur. Bu iyi bir şey. İşe sıfırdan başlıyoruz demek ki. Bu hoşuma gitti.

Equals'ın satışı için Berlin'de [Berlin Film Festivali] miydin?

Drake Doremus: Hayır değildim. Bizden hiç kimse oraya gitmedi. Sanırım yanlış bir haber yapmışlar.*

*Daha önce sitemizde yayınladığımız bir haberde "Equals"ın Berlin Film Festivali'nde tanıtılacağını ve kendine distribütörler arayacağını duyurmuştuk fakat anlaşılan o ki haberin gerçeklik payı yokmuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...